Zapewnienie dostępności architektonicznej
lub informacyjno - komunikacyjnej
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub
faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności
architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej.
Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca
2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi
potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) osoba ze
szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu
interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie
dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, zwanym
dalej ,,wnioskiem o zapewnienie dostępności" (wzór - Załącznik
nr 1).
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
-
dane kontaktowe wnioskodawcy,
-
wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność
w zakresie architektonicznym lub informacyjno - komunikacyjnym,
-
wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
-
wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli
dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje zapewnienie dostępności w zakresie
określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w
terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego
terminu nie jest możliwe, podmiot powiadamia wnioskodawcę o przyczynach
opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące
od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym
we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie
utrudnione, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku
możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp
alternatywny.
Wniosek o zapewnienie dostępności
architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej można:
-
złożyć osobiście sekretariacie Szpitala od poniedziałku do piątku
w godzinach 8.00 - 15.00
-
przesłać pocztą na adres:
Specjalistyczny Szpital Ginekologiczno-Położniczy im. E.
Biernackiego w Wałbrzychu
ul. Ignacego Paderewskiego 10, 58-301 Wałbrzych
-
wysłać drogą elektroniczną na adres: sekretariat@szpital.walbrzych.pl
W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia
skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON,
w terminie 30 dni od dnia upływu terminów, o których mowa wyżej -
zgodnie z zapisami art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze
szczególnymi potrzebami.
Skargi można kierować do:
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON)
al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa
tel. (22) 50 55 500
adres e-mail: dostepnosc@pfron.org.pl
lub
PFRON Oddział Dolnośląski
ul. Szewska 6/7, 50-053 Wrocław
tel. (71) 34 67 440
Informacje nt. postępowań skargowych na brak dostępności: (71) 77
30 365
adres e-mail: wroclaw@pfron.org.pl
PLIK DO POBRANIA:
|